تامین سرمایه نوین | نخستین بانک سرمایه گذاری ایران

چرا تامین سرمایه نوین؟

گروه تأمین سرمایه نوین، اولین بانک سرمایه‌گذاری فعال در کشور است که در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه ۱۳۸۴، با مشارکت بانک‌های تجاری و هلدینگ‌های صنعتی و مالی معتبر در سال ۱۳۸۵ ایجاد و در سال ۱۳۸۷ با سرمایه اولیه پرداخت شده یک هزار میلیارد ریال، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است.

تأمین سرمایه نوین همواره برنامه‌های راهبردی مدونی را برای تنوع‌بخشی منابع درآمدی و ارتقای کیفیت خدمات و حفظ و توسعه سهم بازار خود و همین‌طور جهت پوشش چالش‌ها، تهدیدها و ریسک‌های بالقوه داشته است.

از کجا شروع کنم؟

صدور و ابطال به دو صورت حضوری و آنلاین انجام می‌شود. منظور از صدور همان خرید و ابطال همان فروش است.در روش آنلاین اگر پیش از این در صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین سرمایه‌گذاری نکرده‌اید، می‌بایستی احراز هویت شوید که بهترین روش آن احراز هویت سجامی است. اگر کد بورسی دارید یعنی قبلا احراز هویت سجام خود را تکمیل کرده‌اید و می‌توانید در سامانه نیب مارکت ثبت‌نام و سرمایه‌گذاری نمایید. پس از خرید بسته به نوع صندوق، واحدهای آن در بازه ۲ تا ۳ روزه برای شما صادر می‌گردد و پس از آن شما مشمول دریافت سود خواهید شد. لازم به ذکر است نحوه سود‌دهی برخی صندوق‌ها به صورت سود ثابت ماهانه است و برخی دیگر از تفاوت قیمت خرید و فروش، سود یا ضرر حاصل می‌شود.

نیب مارکت بستری برای سرمایه گذاری و رشد

در نیب مارکت با انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنا شوید و بدون واسطه سرمایه‌گذاری کنید؛ صندوق‌های سرمایه‌گذاری مسیری مطمئن برای رشد سرمایه‌ شماست. نیب مارکت صدور و ابطال واحدها را به صورت آنلاین فراهم می‌سازد.

سوالات متداول
متخصصان مدیریت دارایی از طریق سازماندهی و استفاده بهینه از منابع، اقدام به ارزش آفرینی بر روی دارایی ها می کنند. شما با سپردن دارایی خود به متخصصان ما در این حوزه، اقدام به مدیریت حرفه ای دارایی خود خواهید کرد و به این ترتیب، با کاهش ریسک سرمایه گذاری، می توانید بیشترین سود ممکن را از سرمایه گذاری خود به دست آورید.
در این روش منابع مالی مورد نیاز به روش استقراض از سرمایه‌گذاران خارج از سهامداران شرکت در بازار پول و تامین سرمایه می‌شود.

ارزشگذاری سهام فرآیندی سیستماتیک است که با تجزیه و تحلیل تاریخی و استراتژیک عملکرد یک شرکت یا صنعت، اقدام به پردازش داده‌های موردنیاز می‌نماید و از طریق روش‌های متداول برای اهداف عرضه اولیه سهام، ادغام و تملیک، وثیقه وام، حداقل قیمت مزایده و بیمه به اندازه‌گیری ارزش ‌یک دارایی در تاریخ مشخص می‌پردازد.

در روش­های تأمین مالی سرمایه­ ای، وجوه مورد نیاز شرکت ها و بنگاه های اقتصادی از محل حقوق صاحبان سهام تأمین‌ شده و تأمین‌کنندگان وجوه در واقع مالکان شرکت محسوب می ­شوند. از جمله مزایای عمده استفاده از روش های تأمین مالی سرمایه‌ای می‌توان به تقویت بنیه مالی شرکت، ارتقای جایگاه اعتباری و دستیابی به منابع مالی بلندمدت اشاره نمود.

سبدگردانی اختصاصی عبارت است از خریدوفروش، نگه‌داری و تشکیل پرتفوی سرمایه‌گذاری با نام سرمایه‌گذار معین در قالب قراردادی مشخص به‌منظور کسب انتفاع.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری روشی غیر مستقیم برای سرمایه‌گذاری در بورس می‌باشد؛ هر صندوق از چندین واحد تشکیل می‌گردد و سرمایه‌گذاران با توجه به بودجه خود یک یا چند واحد را خریداری می‌کنند. سپس صندوق‌ها با تجمیع وجوه سرمایه‌گذاری شده و منابع مالی در اختیارشان و با استفاده از دانش و تخصص کافی، سرمایه‌گذاری مطمئن و متنوع از اوراق بهادار شامل سهام، اوراق مشارکت و سایر دارایی‌های مالی را انجام داده و سود حاصله را میان سهامداران تقسیم می کنند.

 

از آنجایی که همه افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه‌ را دارند از دانش تحلیل برخوردار نیستند و یا فرصت فراگیری آن را ندارند و با نگاه به ایجاد ارزش افزوده در بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه گذاری راهکاری بهینه برای این افراد به شمار می‌رود. این صندوق‌ها سرمایه‌های جذب شده را توسط تیمی متخصص و در زمینه‌های مجاز و زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کرده و سود حاصله را میان سرمایه‌گذاران تقسیم می‌کنند.

سامانه نیب مارکت قصد دارد این فرآیند سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین را تسهیل و کوتاه‌تر نموده و مراجعات حضوری را به حداقل برساند، بنابراین امکان سرمایه گذاری آنلاین در صندوق‌های سرمایه‌ گذاری مذکور را به عنوان یک ضرورت فراهم نموده است؛ و در ادامه مسیر با بهره‌مندی از تیم تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران با تجربه و ابزارهای تخصصی در جهت رشد سرمایه‌های جذب شده حرکت می‌نماید.

اسکرول به بالا